perjantai 24. kesäkuuta 2016

Juhannusaatto

Aamulla näytti siltä, että tästäkin tulee harmaa ja sadekuurojen sävyttämä päivä, mutta toisin kävi. Jo puolen päivän aikaan kirkas auringonpaiste ja lähes helteinen sää helli maisemaa.
Menin jo heti aamukahvin jälkeen (tuossa vähän jälkeen 7:00) kasvimaalle katselemaan, kuten yleensä joka aamu ja yllättäen jäinkin sinne nyppimään rikkaruohoja yöpaita päällä :) . Edes hyttyset ei vielä vaivanneet minua ja sain neljä pitkää penkkiä kitkettyä.
Sitten tulin sisälle, puin päälleni ja menin tietokoneelle suorittamaan italiantuntini heh heh... olen tähän mennessä oppinut 547 sanaa pysyvästi. Kun olen oppinut 600 sanaa, olen kurssin laatijoiden mielestä "taitava". Aluksi olin aloittelija ja kun olin oppinut 200 sanaa, olin "selviytyjä".

Kun aurinko tosiaan alkoi paistamaan, menin hakemaan juhannuskoivut portaiden viereen ja sitten kanniskelin vähän aikaa kiviä kasvimaan penkkien reunoille tuolta pellosta, jossa niitä on niin paljon, että ihmetellä täytyy miten siinä on milloinkaan voinut viljellä mitään! Kun aina niitä kiviä vaan nousee uusia ja uusia, vaikka tuota peltoa on kynnetty ja kylvetty jo varmaan ylikin sata vuotta.

No mutta juhannuskoivut näyttää kivoilta ja tuoksuukin tosi hyviltä kun siitä ohi kulkee...
Kun tässä hiljattain oli ne valtavat kaatosateet muutaman päivän ajan, niin toin ulkoportailta nuo kukka-astiat kuistille. Totesin sitten, että siinä niiden onkin parempi olla ja kukkia. Ei tarvitse koko ajan kiikuttaa niitä sisään ja ulos sateiden takia, kun nääs noissa ruukuissa ei ole mitään reikiä pohjassa, eikä salaojitustakaan... Lisäksi kuisti näyttää paljon kivemmalta nyt, kun siinä on kukkia.

 Pihassa alkaa päivänliljakin aukoa kukkiaan.
... ja minä olen varautunut kaikkiin säihin: potkukelkka ja polkupyörä ovat tuossa ihan käden ulottuvilla hah hah haa :D

eipä sitten muuta, kuin:
Oikein Ihanaa Juhannusta Kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti